Pozycjonowanie long tail

Long Tail SEO to specyficzny ale coraz częściej stosowany model pozycjonowania serwisów www, którego celem jest wypromowanie dużej ilości wielowyrazowych oraz dłuższych wyrażeń kluczowych zamiast bardzo konkurencyjnych pojedynczych fraz, co w konsekwencji może przyczynić się do wygenerowania większego ruchu na stronie poprzez pozyskanie klientów rzeczywiście zainteresowanych ofertą naszej strony.

 

Co to właściwie takiego?

Samo wyrażenie 'long tail' oznacza dosłownie 'długi ogon', natomiast w branży SEO określane jest jako pozycjonowanie szerokie – wyszukiwanie informacji za pomocą dłuższej bądź złożonej z kilku wyrażeń frazy kluczowej. W dobie coraz większej ilości i stale rosnącej liczbie serwisów internetowych oferujących te same bądź zbliżone produkty, zmienia się także świadomość użytkowników wpisujących dane wyrażenia – chcą otrzymać błyskawiczną odpowiedź oraz jak najlepiej dopasowane wyniki. Coraz częściej precyzują swoje zapytania, nie ograniczając się jedynie do 1 czy 2 wyrażeń ogólnych. Osoba chcąca zakupić buty zamiast bardzo ogólnego wyrażenia 'buty' chce otrzymać konkretny produkt i wpisze dla przykładu: 'buty męskie Nike białe rozmiar 44'. Znacznie zawęża to ilość wyników, natomiast znacznie zwiększa szanse na pojawienie się w wynikach serwisu posiadającego właśnie taki produkt.

Promocję serwisu pod kątem właśnie takich długich wyrażeń nazywamy pozycjonowaniem long tail.

Profesjonalne pozycjonowanie Long Tail ma sporo zalet, z których najważniejsze przedstawiamy poniżej:

  • mniejsza konkurencyjność wyrażeń, a co za tym idzie - zdecydowanie szybszy efekt pozycjonowania
  • większa stabilność wypracowanych pozycji
  • generowanie większej konwersji i sprzedaży konkretnych produktów
  • możliwość pozyskania największej ilości ruchu na naszą stronę
  • jedna z najbezpieczniejszych, bo bardzo naturalna metoda pozycjonowana, przyjazna dla Google
  • ściągnięcie klientów rzeczywiście zainteresowanych konkretnym produktem z naszej strony
  • zdecydowanie niższy współczynnik odrzuceń dzięki precyzyjnie dobranym frazom
  • zdobycie klientów na niszową frazę
   

Dla kogo i dlaczego warto stosować taką metodę pozycjonowania?


1. Dla sklepów internetowych

Zdecydowanie najwięcej korzyści z takiej metody promocji płynie dla branży e-commerce, gdyż teoretycznie serwisy te mają szanse wypromować każdą swoją podstronę i produkt na wybrane wyrażenia long tail. W przypadku, kiedy każdy produkt w sklepie z każdym dostępnym wariantem (kolorem, rozmiarem, itp.) będzie posiadał swój dedykowany adres URL, każda z podstron może zostać bardzo szybko wypromowana na wyrażenia z długiego ogona danego produktu.

 

2. Dla firm usługowych

W przypadku firm usługowych, szczególnie skupiających swoje działania na rynku lokalnym, pozycjonowanie long tail to podstawa. Zdecydowanie łatwiej a do tego korzystniej skupić się na pozyskaniu klienta z naszego miasta, niż próbować pozyskać dodatkowych pojedynczych klientów na wyrażenia ogólne, bardziej konkurencyjne.