Pozycjonowanie sklepu internetowego

Sprzedaż w internecie jest coraz bardziej popularnym i dochodowym źródłem handlu. Co trzeba zrobić aby zacząć sprzedawać w internecie? Przede wszystkim być widocznym. Bez działań marketingowych i pozycjonowania sklepu internetowego sprzedaż może okazać zbyt mała. Poniżej przedstawimy 6 krótkich, ale ważnych porad jak rozpocząć promocję sklepu poprzez profesjonalne pozycjonowanie.

I. Instalacja narzędzi analitycznych

Zainstaluj wszelkie dostępne narzędzia analityczne. Google Search Console czy Google Analytics pomoże Ci w analizie kondycji strony i postępów w pozycjonowaniu. Na podstawia analiz będziesz w stanie dobrać odpowiednie kierunki dalszej promocji.

II. Opisy kategorii

Stwórz ciekawe opisy przynajmniej głównych i najważniejszych kategorii. Pamiętaj, że Google to przede wszystkim wyszukiwarka tekstowa. Reklamuj poprzez opis najważniejsze produkty, używając słów kluczowych.

III. Unikalne opisy produktów

Wydaje się być niemożliwe, a jednak. Z pewnością nie uda się Ci stworzyć wszystkich unikalnych opisów produktów, dlatego skup się na ich odróżnieniu – daj znać użytkownikowi czym się różnią. Korzystaj również z wariantów produktów – unikniesz zbędnego kopiowania.

IV. Optymalizacja nagłówków i meta-tagów

Zadbaj o uzupełnienie znaczników meta tytułu i opis na podstawie wcześniej dobranych słów kluczowych. Pamiętaj o ich unikalności i długości. Na stronie produktu i kategorii powinien również znajdować się odpowiednio skonstruowany nagłówek poziomu H1.

V. Obecność w Social Media

Pozycjonowanie sklepu internetowego to również zwiększenie widoczności marki. Promuj produkt i swój sklep na portalach społecznościowych. Bardzo często stanowi to również dodatkowy oraz najczęściej darmowy kanał sprzedażowy.

VI. Zainstaluj certyfikat SSL

Bezpieczeństwo zakupów to jeden z najważniejszych aspektów sprzedaży w Internecie. Zapewnienie odpowiedniego poziomu zabezpieczenia danych transakcji i klientów to podstawa. Co ma to wspólnego z pozycjonowaniem? Google lepiej ocenia strony bezpieczne, czyli z zainstalowanym protokołem https pokazując, iż jest to coraz bardziej znaczący czynnik rankingowy.